2009. május 18.

Az MCF Roma Összefogás Párt kampánynyitó rendezvénye


„A cigányság harcában én csak a kard éle vagyok”

A cigányság csendben ordít, amibe az ég is beleremeg. Én felvállaltam a harcot a cigányságért, de ebben a harcban én csak a kard éle vagyok - mondta Kis Zsolt az MCF Összefogás Párt európai parlamenti listavezető jelöltje 2009. május 15-én a párt kampánynyitó rendezvényén.
Az európai parlamenti választásokon több roma párt megmérettette magát, de közülük csak az MCF Roma Összefogás Pártnak sikerült összegyűjtenie a részvételhez szükséges húszezer ajánló szelvényt. Így a 2009. június 7-ei EP választásra az MCF egyetlen roma pártként állíthatott listát.
A Szabolcs –Szatmár-Bereg megyében található Virányoson közel négyszázan vettek részt a kampánynyitón, köztük több mint hetven Szabolcs megyei cigány kisebbségi önkormányzat.
„Európa figyelmét fel kell hívni a magyarországi cigányság aggasztó helyzetére. Tarthatatlan, hogy romák házait felgyújtják, ártatlan embereket, köztük már egy védtelen gyermeket is meggyilkoltak. Én felvállalom a harcot a cigányság érdekeiért, mert mindannyian tudjuk, hogy ez így nem mehet tovább, együtt közösen kell a saját jövőnkért tennünk. Ha ebben a harcban elbukunk, ugyan én leszek az első, aki belebukik, de mégsem én leszek a harc igazi vesztese, hanem a cigányság” - mondta Kis Zsolt kampánynyitó beszédében.
Kolompár Orbán az MCF Roma Összefogás Párt elnöke beszédében kiemelte, az MCF nemcsak a cigányok, hanem a szegények pártja is. Az elmúlt húsz évben a nagy politikai pártok nemcsak a cigányságról, hanem a Magyarországon élő több mint három millió szegény emberről is megfeledkeztek.
„Mi meg tudjuk fogalmazni és véghez tudjuk vinni azt, amit a magyarországi szegények, romák és nem romák várnak tőlünk. Az elmúlt húsz év kiszolgáltatottságának véget kell vetnünk, mert senki nem áll ki helyettünk, ezt a harcot nekünk kell megvívnunk. Az elszenvedett húsz évet a nagy politikai pártoknak „köszönhetjük”, és csak az MCF-re leadott szavazatokkal érhető el változás. A gyermekednek nem lesz jövőképe, nem lesz társadalmi státusza, ha te most nem teszel érte” - figyelmeztetett az MCF elnöke.
Az MCF Roma Összefogás Párt az EP választásig az ország számos területén tart kampányrendezvényt, legközelebb Nógrád megyében.

Világunk

MCF Roma Összefogás Párt

MCF Roma Összefogás Párt